Friday, April 6, 2012

:: Hidup Seindah Ujian ::


Indah hidup ku seindah ujian ku
Menerima dan menjalani semuanya
Indah dalam lindungan Mu Tuhan
Indah jua dalam rahmat Mu

Aku bahagia Engkau masih tetap ada
Di kala aku sentiasa memerlukan
Di kala aku sedih dan menangis
Mengenangkan dosa-dosa ku

Aku rindu pada mahligai Mu nan Indah
Tenang dan damai di dalamnya
Setenang tahajjud di penghujung malam
Hati ku luruh saat ayat-ayat Mu berkumandang
Bergema di seluruh sudut hati ku

Aku mahu jadi muslimah yang taat pada Mu
Aku mahu seperti Khadijah yang setia pada Rasulullah
Aku mahu jadi Fatimah yang taat pada Rasulullah ayahnya
Aku juga mahu jadi Aishah yang sangat memahami akan Rasulullah

Aku mahu jadi solehah
Aku tahu ketika aku berjalan menuju ke arah-Mu
Kau pasti berlari ke arahku
Bantulah hambamu yang tertatih-tatih ke arah-Mu

1 comment:

Unknown said...

Assalamualaikum W.B.T....
saya suka melihat senyuman manis Bak OSD ..... kalau lau dia kekasih ku akan kujadikan dirinya halal seumur hidupku...