Thursday, July 17, 2008

~Buat negara yang ku cintai~

Pergolakkan politik negara semakin memuncak. Satu-satu kejadian akan kita lihat seterusnya dari hari ke hari. Kejadian yang akan mengejutkan atau mungkin sudah dijangkakan oleh sesetengah masyarakat dan aktivis politik.

Di kesempatan ini, tidaklah aku ingin mengulas lanjut berkenan beberapa kejadian yang telah berlaku sepanjang bulan ini. Sudah pasti terlalu banyak pandangan dan kritik yang telah diberikan oleh blogger dan pembaca blog yang setia untuk mengetahui perkembangan yang terkini. Anda boleh singgah di beberapa blog yang telah memberikan komen-komen dan pendapat masing-masing.

Sama ada politik negara akan kembali stabil daripada kes-kes yang “hangat” yang telah dibangkitkan, kita tunggu dan lihat serta nilai dengan pemikiran yang rasional. Tanamkan di hati bahawa setiap manusia yang terlibat itu adalah manusia yang tidak pernah sempurna. Kiranya di mata rakyat pentadbiran Pak Lah kurang memberangsangkan, anggaplah ianya manusia biasa. Kiranya di mata rakyat Anwar Ibrahim itu pesalah (sebelum dibuktikan dengan 4 orang saksi mengikut hukum Islam) anggaplah ianya juga manusia biasa. Jangan mengharapkan kesempurnaan dari insan yang bernama “manusia”. Kelak kita akan kecewa dengan keputusan sendiri.

Sama-samalah kita doakan agar umat Islam di Malaysia yang kita cintai ini akan hidup aman sejahtera. Kukuhkan ekonomi berlandaskan Islam, pentadbiran kerajaan yang telus dan terakhir sekali kesenangan bersama yang boleh dirasai oleh rakyat. Ini adalah lebih penting dari segala-galanya. Oleh itu, renung-renungkanlah…

p/s: Hisablah diri sendiri, renungkan kelemahan yang ada dan perbaiki kelemahan itu. InsyaAllah, Allah akan sentiasa memberikan redhaNYA.

2 comments:

angah said...

salam..

tapi itu lah lumrah politik..kotor..sanggup menfitnah sesama melayu utk kekal berkuasa...

salam reformasi...
angahsp..

CITRAMAYA said...

salam reformasi..
citramaya..