Wednesday, July 9, 2008

~Maafkan aku IBU~

Tatkala ini aku dihimpit pelbagai dugaan. Semua perasaan bercampur baur. Tak dapat aku luahkan. Tiada kata-kata yang dapat aku berikan untuk aku mulakan bicara.

Ibu…. Tatkala ini hatiku amat sedih. Anakmu ini tidak bisa kehilangan sinar dan kasih sayangmu. Aku tidak mungkin hidup tanpa kasih sayang dan perhatianmu. Tidak terniat untuk ku mengguris walau barang seinci perasaanmu. Melihat setitis air matamu ibarat luka yang pedih bagiku. Mengertilah ibu. Aku ingin bersendirian buat tika ini. Walaupun pada hakikatnya “bersendirian” itu amat aku takuti.

Mungkin sekarang ini aku sedang menerima setiap balasan dari Tuhan atas kesilapan yang aku lakukan. Biarlah aku sendirian yang lalui. Tidak ku izinkan kau melalui apa yang sedang aku lalui. Segalanya aku pendam kemas di dalam hati. Aku hanya mahu lihat kebahagianmu. Ampunkan segala dosa-dosaku sejak aku dilahirkan sehingga ke hari ini.

Mengapa manusia sering menyakiti orang lain? Mengapa manusia tidak cuba faham perasaan orang lain? Mengapa manusia hanya mahu menyalahkan orang lain? Kenapa tidak dilihat dulu kekurangan diri sendiri sebelum menilai orang lain? Mengapa? Mengapa? Mengapa? Hati sering tertanya-tanya. Berilah aku jawapan…...

No comments: