Tuesday, September 27, 2011

:: Ole Ole dari Indonesia ::



Terima kasih buat teman yang menghadiahkan aku ole-ole ini dari seberang. Satu bahan bacaan baru buat aku. Juga dari penulis yang baru aku kenali dari buku 'RAYUAN GIBRAN'. Ia sesuatu yang menarik bila dapat menyulusuri tulisan-tulisannya yang hebat.

Apakah Tuhan meniupkan nafas kehidupan pada kita untuk menempatkannya di kaki kematian? Apakah Dia memberi kita kebebasan untuk menjadikanya bayangan dari perbudakan? Dia memadamkan kobaran api jiwanya dengan tangannya sendiri adalah orang kafir di mata syurga, kerana syurga yang menyaluti api yang membara dalam jiwa kita. Dia yang tidak memberontak melawan penindasan, sebenarnya sedang melakukan ketidakadilan pada dirinya sendiri.

Tuhan telah menciptakan banyak pintu yang terbuka menuju kebenaran, yang Dia buka bagi semua yang mengetuknya dengan tangan keyakinan.


Aku masih menanti untuk mendapatkan buku ini. Tapi masih belum ada di Malaysia. Mugkin satu hari nanti aku pasti akan mendapatkannya. InsyaAllah..


No comments: