Wednesday, January 19, 2011

:: Buntu ::


Saat fikiran buntu dan terganggu, masih adakah lagi sisa-sisa kalimat yang boleh aku tuliskan. Rasa seperti emosi terlalu menguasai diri. Rasionalkah semua tindakan?

Aku perlu tenang agar aku peroleh jalan untuk keluar dari kemelut ini. Hanya tinggal beberapa waktu sahaja untuk aku memutuskan segalanya.

Tapi..

Tidak perlu terburu-buru. Istikharah!


InsyaAllah, moga dipermudahkan segalanya..

1 comment:

trangiman said...

. Doa harian mengaku dan mandudukan diri pada Allah, lafas 1 hari 1X , lebih lagi baik,
“TERIMA KASIH YA ALLAH, KEJADIAN KU YANG HEBAT, JASAD YANG HEBAT, NYAWA YANG HEBAT, KESIHATAN YANG HEBAT, PANDANGAN YANG HEBAT, AKAL FIKIRAN YANG HEBAT, PENDENGARAN YANG HEBAT, MEMPUNYAI JIWA PERASAAN YANG HEBAT, MEMPUNYAI KUASA YANG HEBAT, MEMPUNYAI PERLINDU NGAN YANG HEBAT, MEMPUNYAI SEGALA KEMUDAHAN YANG HEBAT, YA ALLAH KERANA DIKAU JUA MAHA PENCIPTA YANG HEBAT ,, TERIMA KASIH YA ALLAH, DIKAU JUA SENTIASA MEMBERI KEBAIKAN KEPADA KU DAN JUGA KEPADA YANG LAIN,, TERIMA KASIH YA ALLAH..”

Kita kena akui diri yang mana kejadian kita ini hebat, baru diri berharga yang mana tiada nilainya, hanya Allah yang mampu menilaikan nya , jadi akui diri itu kepada Allah.

2.Contoh, “Ya Allah, daku hendak membaca buku ini ya Allah, semoga semua fahaman yang baik akan membuka minda dan mendapat hidayah dariMu dan membawa daku beriman kepadaMu dengan sebenar-benar iman, Terima Kasih ya Allah.”