Saturday, June 28, 2008

~Kerinduan~

Aku sudah semakin jauh. Jauh berlari meninggalkan diriku yang dulu. Ke manakah hilangnya diriku yang dulu? Soalan itu sering aku tanyakan pada diriku. Mengapa sukar benar rasanya untuk aku keluar dan menentukan sesuatu untuk kebahagian. Apa yang menghalang dan menyekat rasa itu. Sebenarnya aku terlalu rindu. Sebenarnya aku resah. Sebenarnya aku tidak tenang. Sebenarnya aku menagih cinta yang abadi. Aku terlalu rindu. Sesekali datangnya sepi tika aku cuba untuk mencari kecerian. Sepi yang amat aku takuti. Mungkin rasa sepi seperti hilangnya orang-orang yang paling aku sayang. Satu rentapan yang bisa mengubah segalanya. Aku cuba untuk melupakan segala rasa yang bersarang di dalam diriku. Aku cuba untuk jadi kuat. Aku cuba untuk jadi tabah. Aku cuba untuk membuat satu keputusan. Tapi bila aku mendapat kekuatan itu dan mula untuk jadi tabah, aku tidak berdaya untuk meneruskannya. Aku begitu rungsing.

Sering benar air mata ini tumpah bila mengenangkanmu Ya Allah. Hatiku ingin selalu bersamamu. Kau bawalah aku bersama mendapat redhamu. Aku terlalu jauh meninggalkanmu. Terlalu jauh jarak yang aku lakar. Terlalu hina kurasakan diri ini tika berdepan denganmu. Aku inginkan kekuatanmu. Aku ingin redhamu. Aku inginkan cahaya nurmu. Kesegalanya aku rindukan. Jangan KAU ragut ketenanganku, jangan KAU ragut senyumanku, jangan KAU ragut kekuatanku. Aku mohan Ya Allah.

Wahai pelangi hadirlah dikau. Walaupun ianya bukan sesuatu yang dapat aku pastikan. Walaupun sementara hadirmu akan aku hargai. Sinarilah sedikit jalanku yang gelap ini. Agar aku tidak terus jatuh dan terkapai-kapai.

4 comments:

azarazara said...

kawan2 marini ni .. ayat bunge-bunge puitis sungguh....jiwa halus - apa pun all the best. Tumpang baca jer.

CITRAMAYA said...

Begitulah jiwaku.. Seiring dengan teman karibku. Tapi.. tidak sehebat marini. hehehe..

Anonymous said...

Ehem..
Saya pernah terbaca majalah Remaja sewaktu muda-muda dulu.. ayat-ayat jiwang dalam tu lebih kurang macam yang citramaya tulis.. puitis jiwang abisss..

Keep up good work.

tudin5 said...

your nick sams dgn kawan saya. your personality juga hampir sama...