Wednesday, August 27, 2008

~Kemenangan atas kesabaran~


Kala ini asyik benar aku membaca blog teman-teman mengenai isu pilihan raya kecil Permatang Pauh. Sempat jugak aku singgah di laman blog saudara Najwan, saudara Adihamka begitu juga temanku saudari yang menggelarkan diri “Gadis Reformasi”. Menarik sekali tulisan dan idea teman-teman ini mengulas tentang senario politik tanah air. Sehingga tenggelam seketika bahang sambutan Kemerdekaan kali ke-51 tahun ini.

Bermula dengan sumpah laknat yang dibuat oleh saudara Saiful Bukhari Azlan. Diikuti dengan Timbalan Perdana Menteri kita sendiri (Najib Tun Razak) yang menafikan hubungannya dengan gadis Mongolia. Seterusnya, bekas Menteri Besar Perak, Datuk Tajol Rosli menafikan beliau terlibat dengan kes dua exco kerajaan negeri yang ditahan.

Kini, tibalah giliran orang yang dituduh untuk mengangkat sumpah. Bukan sumpah laknat tetapi sumpah keramat. Bukan sumpah sampah (bak kata Najwan) tetapi sumpah mandat yang beri rakyat. Bukan sumpah dihadapan saksi-saksi yang belum ditentukan kelayakannya tetapi sumpah dihadapan Raja yang Berdaulat.

Di harap saudara Anwar dapat memikul tanggungjawab membela nasib rakyat dengan penuh dedikasi demi untuk anak bangsanya sendiri. Angkatlah martabat bangsa dan negara. Moga langkah-langkah ke Putrajaya menjadi kenyataan. InsyaAllah..

1 comment:

angah said...

kadang2 sedih gak bila sumpah nie di permain-mainkan...

salam perjuangan..

angahsp